• وبلاگ : كاش طوفاني بگيرد.......
  • يادداشت : من مريض عشقم
  • نظرات : 10 خصوصي ، 27 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    اي فرشته نجات و اي تک سوار سپيد پوش سلام و درود نثارت باد

    تاريخچه پرستاري

    پرستاران، خادمان بي‌منت و فرشتگان سپيدپوش جامعه هستند كه لباس خدايي بر تن دارند، آنان حمايت و پشتيباني جامعه را مي‌جويند و خواهان ارج نهادن جامعه به جايگاه واقعي خويشند، همچنان كه مقام معظم رهبري مي‌فرمايد: "طرف حساب پرستار فقط خداست."

    همزمان با روز ولادت شير زن واقعه كربلا كه توانست با پيام‌رساني، شايستگي زنان را در تاريخ به منصه‌ ظهور رسانده و ضامن بقاي اسلام باشد و از بازماندگان حادثه‌ تلخ عاشورا مراقبت و پرستاري كند، روز پرستار ناميده شده‌ است. در كشور ما نيز پرستاران، در طول هشت سال دفاع مقدس، و در زمان‌هاي بحراني به رغم كمبودها و مشكلات، خالصانه و بي‌ريا در جهت بهبود وضعيت بيماران تلاش كردند و غالبا به جاي اين كه در آغوش گرم خانواده به ‌سر ببرند، بر بالين مجروحان جنگي، مصدومان و بيماران حاضر شده و از آنان مراقبت كردند.

    واژه پرستار به معناي پرستنده؛ غمخوار و حافظ مي‌باشد. و در فرهنگ لاتين پرستار از لغت Nutricious گرفته شده است كه به معناي پروردن؛ تغذيه كردن و پرورش دادن است. با توجه به اين معنا هرگونه مراقبت و مواظبتي كه فرد از فرد ديگري اعم از بيمار يا سالم به عمل آورد پرستاري ناميده مي‌شود.